لزوم های راه اندازی آمبولانس های ریلی
به گزارش رژیم آسان معاون عملیات اورژانس كشور لزوم های راه اندازی اورژانس ریلی را تشریح نمود و اظهار داشت: انتقال مصدومان حوادث پرتردد نیازمند یك مسیر امن و در عین حال سریع است.
به گزارش رژیم آسان به نقل از ایسنا، حسن نوری درباره مكانیزم اورژانس ریلی اظهار نمود: ما با حوادث و پدیده هایی مواجه هستیم كه دسترسی به خدمات و فوریت های پزشكی برای آنها الان مقدور نیست یا به سختی قابل انجام است.
وی افزود: راه آهن مطمئن ترین خط تردد مسافران است اما امكان دارد یك قطار در وسط بیابان گرفتار حادثه شود و هیچ دسترسی هم به آن وجود نداشته باشد. رسیدن به این محل حادثه فقط بوسیله بالگرد و یا اورژانس ریلی امكان پذیر است اما بالگردهای شبانه با محدودیت تردد مواجه می باشد.
معاون عملیات اورژانس كشور با اشاره به اینكه انتقال مصدومان حوادث پرتردد نیازمند یك مسیر امن و در عین حال سریع است اضافه كرد: بعنوان مثال مسمومیت با قارچ در ابتدای سال شیوع زیادی پیدا كرد كه برای انتقال این مصدومان به بیمارستان باید از مسیر پرترافیك و در بعضی موارد غیرامن جاده های كشور عبور می كردیم، در مواردی هم برای انتقال مصدومان از زنجان به تهران در راه پرترافیك جاده ای گرفتار مشكل شدیم درصورتی كه یك اورژانس ریلی بسادگی می توانست مصدومان را به بیمارستان مورد نظر انتقال دهد. همین طور برای ارائه برخی خدمات به مناطق محروم كشور نیز می توان از آمبولانس های ریلی با حضور پزشك، پرستار و متخصصان بهره برد.
وی كه در یك برنامه رادیویی گفت و گو می كرد با اشاره به اینكه آمبولانس ها و تجهیزات اورژانس ایران از استانداردترین تجهیزات دنیاست اظهار داشت: هم اكنون ۴۲ بالگرد فعال داریم كه هزینه آنها بسیار بالاست و اورژانس دریایی هم اخیراً به استانداردترین آمبولانس های دریایی روز دنیا مجهز شد.
وی به كمبود نیرو در پایگاه های اورژانس اشاره نمود و اضافه كرد: ما به ازای هر پایگاه اورژانس حداقل باید ۹، ۲۵ صدم نفر نیرو داشته باشیم اما هم اكنون پنج نفر نیرو داریم و این موضوع، كار پرسنل اورژانس را خیلی مشكل كرده چونكه باید دو برابر استاندار كار كنند تا خدمات فوریت های پزشكی معطل نشود.
منبع: رژیم آسان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب